Tak jsme se dočkali – Kingdom Come: Deliverance 2 je na cestě
Novým odhalením od Warhorse jsme se dozvěděli, že pražské studio připravuje chystané pokračování populárního historického RPG, Kingdom Come: Deliverance 2. Ukázkový stream nám přinesl první záběry z hry a také několik detailů o tom, jak bude chystané pokračování zasazeno do otevřeného světa.
Opět v kůži Jindřicha
Jedním z nových prvků, který bude představen ve druhém díle, je velké a bohaté město. V tomto případě se jedná o Kutnou Horu, která je známá svými stříbrnými doly a chrámem svaté Barbory. Kromě tohoto města se hráči mohou také těšit na originální prostředí pískovcových skal Českého ráje a na hrad Trosky. Z ukázkového videa je zřejmé, že se v druhém díle vrátí jak hlavní hrdina Jindřich, tak i Jan Ptáček, představitelé obou herních postav. Kingdom Come: Deliverance 2 bude ambicióznějším titulem než jeho předchůdce. Dan Vávra, jeden ze zakladatelů Warhorse Studios, ve videu hovoří o tom, že druhý díl je skutečným ztvárněním toho, čím měla být první hra. Hra se zaměří na záležitosti králů místo řešení lokálních problémů nižší šlechty. Rozloha herního světa je zhruba dvojnásobná než v prvním díle a hra je opět vytvořena pomocí CryEnginu. Jednou z vylepšených funkcí, které potěší mnoho hráčů, je přepracovaný soubojový systém, který bude o něco přístupnější, ale stále věrný středověkému umění s mečem. Do hry budou také přidány nové zbraně, například kuše nebo první primitivní zbraně na střelný prach.
Novinky, které nás čekají
V následujících měsících nás jistě čeká mnoho dalších informací a překvapivých novinek. V rozhovoru s PR manažerem studia Warhorse, Tobi Stolz-Zwilling, jsme se dozvěděli, že ve hře budou celé město Kutná Hora a její okolí, které dohromady vytvoří mapu trochu větší než v původní hře. Český ráj s impozantními Troskami bude naopak o trochu menší. Skvělou zprávou je, že hráči budou moci libovolně přecházet mezi oběma místy a přechod z jednoho místa na druhé bude jediný okamžik ve hře, kdy se objeví načítací obrazovka. Město Kutná Hora slibuje být nádherným a majestátním prostředím, a všichni jsme zvědaví, jak dobře bude hra v tomto prostředí fungovat. Je také zajímavé, že město je obýváno stovkami postav, které žijí své životy v reálném čase - někde bydlí, někde pracují, někde se baví a objevují se na různých místech. V rozhovoru se Tobi Stolz-Zwilling rozpovídal také například o velikosti hry. Z oznámení bylo zjevné, že druhý díl bude zhruba dvakrát větší než jeho předchůdce. Co však tato informace přesně znamená pro hráče? Očekávejte více úkolů, filmových sekvencí, náhodných setkání a samozřejmě i rozsáhlejší mapu, která bude nabízet ještě více možností pro průzkum. Dalším zajímavým faktem, který Tobi sdílel, bylo poměrně vysoké číslo občanů v herním městě Kutná Hora, které převyšuje počet dostupných postelí. To znamená, že někteří obyvatelé města budou muset hledat alternativní místa pro noční odpočinek mimo hranice města, aby si mohli dopřát klidného spánku. Související s tím je také chování obyvatel ve hře. Pokud se dopustíte zločinu, obyvatelé mohou reagovat různými způsoby - mohou se pokusit uprchnout nebo vás dokonce napadnout, pokud se cítí dostatečně odvážní. Pokud je však necháte uniknout, bude vaše reputace postupně klesat, ať už se o vašem činu dozví ostatní obyvatelé v okolí. Tobi také zdůraznil důležitost vašich činů a jejich dopadu na herní svět. Situace, kdy stojíte u zraněné oběti s krvavým nožem v ruce, a někdo vás spatří, může mít důsledky, protože ostatní postavy ve hře mají schopnost spojovat si skutky a události. Zde se také zrodil zajímavý úvahový otázka ohledně možnosti být nespravedlivě obviněn - například v situaci, kdy jste nedávno lovil zvěř a náhodou narazíte na zraněného člověka. Druhé Kingdom Come by mělo nabídnout nový systém rychlého chatu, který umožní hráčům reagovat na události v jejich okolí bez nutnosti přepínání do dialogového režimu, což má přispět jak k uvěřitelnosti herního světa, tak k plynulosti celého herního zážitku. Odtajnění traileru následně odhalilo mnoho zajímavých prvků, jako návrat oblíbené alchymistické minihry, kostek a nově přidané hratelnosti kováře. Hráči se také mohou těšit na možnost interakce se zvířaty ve hře, jako jsou psi a koně.
Přepracovaný souboj
Dalším důležitým prvkem, který Tobi prozradil, je soubojový systém hry. Zatímco v prvním díle rozděloval hráče na dva tábory, ve druhém díle by měl být systém o něco přístupnější, avšak stále pevně zakotvený v historických a realistických principech. Díky těmto změnám bude možné hrát i hráčům bez předchozích zkušeností, například s palicí, kterou budou schopni efektivně obrat dav nepřátel. Druhý díl Kingdom Come: Deliverance nabídne hráčům široké spektrum zbraní a bojových systémů, které se budou pohybovat od jednoduššího a přístupného až po hlubší a inovativnější možnosti. Jednou z možností bude ozbrojení se obouručním mečem a zdokonalení bojových technik a kombinací. Systém boje má být tak navržen, aby byl přístupný i hráčům bez předchozích zkušeností, a zároveň dostatečně hluboký pro ty, kteří se chtějí s bojovými dovednostmi opravdu seznámit. Ve hře budou také dostupné střelné zbraně v podobě kuší. Bude k dispozici několik typů kuší, které se budou lišit ve svých vlastnostech a účinnosti. Menší kuše budou snadno nabíjené, ale proti silnějším a dobře obrněným protivníkům nebudou tak efektivní. Naopak největší kuše budou vyžadovat větší úsilí při nabíjení, ale jejich raketové rány budou skoro vždy smrtící, pokud se trefíte. Střelné zbraně na základě předobrazů z doby, ve které se hra odehrává, byly extrémně nebezpečné, a mohl je ohrozit dokonce i jejich vlastní držitel. Toto realistické nebezpečí zbraní na střelný prach může být v herním systému zohledněno, aniž by se zbraně staly příliš mocnými. Hra tak bude zachovávat historický realismus a věrnost dobovým podmínkám.
A teď k nejlepší části - Kingdom Come: Deliverance 2 by mělo být vydáno ještě letos! Přesný termín nebyl zatím potvrzen, ale plánuje se, že hra dorazí na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Nažhavte svoje herní počítače a herní notebooky! Bude to výhledově vzrušující zážitek pro hráče na těchto platformách. Kromě toho bude hra nabízet oficiální český dabing, který dodá hře autentičnost a blízkost k jejímu domovskému prostředí.