Ubisoft na rozcestí: Ambiciózní plány vs. realita herního průmyslu
Ubisoft, jeden z gigantů herního průmyslu, se ocitl na křižovatce. Společnost, známá svými ikonickými sériemi, zejména Assassin's Creed, čelí v poslední době řadě výzev. Herní studio, která kdysi zásobovalo skvělými hrami naše herní notebooky či herní počítače se nyní potýká s problémy, které si ale způsobila samo. Pojďme se podívat na to, co se v útrobách této francouzské společnosti děje a co můžeme v blízké budoucnosti očekávat.
Nový směr pro Assassin's Creed
Začněme tím nejžhavějším - Assassin's Creed Shadows. Toto ambiciózní dílo, zasazené do fascinujícího prostředí feudálního Japonska, slibuje být revolučním přírůstkem do již tak bohaté série. Yves Guillemot, generální ředitel Ubisoftu, se zavázal, že tým věnuje mimořádné úsilí tomu, aby hra byla od prvního dne skutečně výjimečným zážitkem. Původně plánované vydání v listopadu 2023 bylo posunuto na únor 2025. Možná si říkáte - proč tak dlouhý odklad? Inu, podle informací z Ubisoftu je hra po obsahové stránce již hotová. Dodatečný čas má být využit k doladění všech detailů a vyleštění celkového herního zážitku. Toto prodloužení vývoje má údajně stát nemalých 20 milionů eur. Je vidět, že Ubisoft bere kvalitu hry opravdu vážně. Nebo je za tím něco úplně jiného?
Historická přesnost vs. očekávání hráčů
Zajímavé je, že Assassin's Creed Shadows vyvolává kontroverze ještě před svým vydáním. Jedním z diskutovaných témat je postava černého samuraje Yasukeho. Někteří hráči vyjadřují nespokojenost s tímto historickým prvkem, stejně jako s dalšími aspekty historické přesnosti ve hře. Guillemot na tyto obavy reagoval prohlášením, že Ubisoft bude nyní věnovat větší pozornost herní stránce svých titulů a přáním fanouškovské základny. Zdá se, že společnost si uvědomuje důležitost nalezení rovnováhy mezi historickou autenticitou a zábavností hry. Je to jistě těžký úkol, ale pokud se podaří, mohli bychom se dočkat opravdu výjimečného herního zážitku. Já ale zůstávám skeptická, stejně jako mnoho dalších fanoušků.
Ambiciózní plány do budoucna
Ale tím plány Ubisoftu zdaleka nekončí. Podle informací od známého insidera Toma Hendersona má společnost v úmyslu vydávat nový díl série Assassin's Creed každých šest měsíců, a to po dobu následujících deseti let! Ano, čtete správně. Tento plán má zahrnovat jak hlavní díly série, jako jsou Shadows a chystaný projekt Hexe, tak i spin-offy, mobilní hry a free-to-play tituly.
Jestli se vám to zdá jako příliš ambiciózní plán, nejste sami. Mnoho hráčů a komentátorů herního průmyslu vyjadřuje obavy, zda takové tempo vydávání her nezpůsobí pokles kvality. Koneckonců, kvalita nad kvantitou, že?
Lekce ze Skull and Bones
Abychom lépe pochopili situaci Ubisoftu, je dobré se podívat na nedávný případ hry Skull and Bones. Tato hra, která měla být vlajkovou lodí Ubisoftu (promiňte ten slovní hřích), se setkala s chladným přijetím. Ubisoft se rozhodl vydat hru za plnou cenu 80 eur (cca 1999 Kč), což samo o sobě bylo odvážným krokem v době, kdy mnoho her, které fungují jako služba, vychází jako free-to-play. Ale co bylo opravdu překvapivé, bylo prohlášení Yvese Guillemota, že tak vysoká cena je opodstatněná tím, že jde o první "AAAA" hru. Toto prohlášení se setkalo s posměchem a kritikou ze strany hráčů i recenzentů. Mnozí poukazovali na to, že označení "AAAA" je jen marketingový trik bez reálného významu. A výsledek? Skull and Bones nyní můžete sehnat ve slevě za zlomek původní ceny. Naposled jsem tuto hru zahlédla tuším za něco málo přes osm stovek.
Nový začátek pro Ubisoft?
Je zřejmé, že Ubisoft si uvědomuje, že se nachází v obtížném období. Po slabším výkonu Star Wars Outlaws a odkladu Assassin's Creed Shadows slibuje změnu kurzu a začátek nové kapitoly. Guillemot prohlásil, že společnost chce "vyhovět přáním hráčů a přinášet zajímavé hry s velkým prodejním potenciálem". To zní slibně, ale jak víme, činy mluví hlasitěji než slova. Bude zajímavé sledovat, jak se tento přístup projeví v praxi.
Co můžeme očekávat od Assassin's Creed Shadows?
I přes kontroverze a odklady, Assassin's Creed Shadows stále vypadá jako hra, na kterou se můžeme těšit. Ubisoft plánuje vydat několik edic hry, včetně sběratelské edice, která by měla obsahovat steelbook, 76stránkový artbook, sošku obou hlavních hrdinů (přibližně 40 cm vysokou) a mapu herního světa. Některé edice budou také obsahovat doplňkové balíčky jako Sekiryu Dual Pack a Sekiryu Hideout Pack, plus bonus 5 dovednostních bodů. Je zajímavé, že Ubisoft se tentokrát rozhodl vynechat Season Pass. Možná je to snaha ukázat, že hra bude kompletní už při vydání?
Ubisoft má nejspíš poslední šanci
Ubisoft se nepochybně nachází v klíčovém bodě své historie. S ambiciózními plány na vydávání nových her každých šest měsíců, ale zároveň s příslibem většího zaměření na kvalitu a přání hráčů, bude fascinující sledovat, jak se situace vyvine. Assassin's Creed Shadows má potenciál být zlomovým bodem, ať už k lepším zítřkům nebo k úplnému konci. Pokud se Ubisoftu podaří dodat hru, která skutečně naplní očekávání hráčů a kritiky, mohlo by to být začátkem nové, úspěšnější éry pro společnost. Na druhou stranu, pokud Shadows nesplní očekávání, nebo pokud se ukáže, že plán vydávat novou hru každých šest měsíců je příliš ambiciózní, mohl by se Ubisoft ocitnout v ještě složitější situaci. Když se ale podívám ke kontroverzi, která vydání AC Shadows provází - včetně odsunutí vydání po oznámení v podstatě bojkotu od japonských fanoušků, spíš se kloním k rychlému konci. Jedno je jisté - následující měsíce a roky budou pro Ubisoft klíčové. Jako hráči můžeme jen doufat, že výsledkem budou kvalitní hry, které nám přinesou hodiny zábavy. A kdo ví? Možná se opravdu dočkáme té "AAAA" kvality, o které Guillemot mluvil. Ale tentokrát snad už bez přemrštěné cenovky.