Nová verze Unreal Engine 5 posune realističnost ve hrách na novou úroveň

Řada videoher se chlubí už v dnešní době takovou realističností, že si s ničím nezadá s filmovým plátnem. Chystaná verze Unreal Enginu 5 ale posune věrnost chystaných titulů ještě o level výše. A navíc je neskutečně rychlá.

Ať už jste hráč, herní vývojář, nebo jenom člověk, co se rád orientuje ve světě technologií, dost možná jste zaregistrovali příchod nové verze Unreal Enginu. Tento nástroj už teď ovlivňuje celý herní průmysl a jeho nová verze pravděpodobně změní způsob, kterým vývojáři k vývoji her přistupují.

Na co se můžeme těšit?

Od předchozí verze tady máme zcela nový systém pro vykreslování objektů zvaný Nanite, nasvícení v reálném čase - Lumen, částicový systém – Niagara. Samozřejmostí je pak lepší podpora pro otevřené světy a práci v týmech. A to jsou jen ty hlavní věci. Unreal Engine bude disponovat spoustou dalších vychytávek.

Můžete například v reálném čase upravit počasí, přetočit čas nebo zbourat strop a nechat světlo nasvítit zbytek místnosti. V minulosti bylo často bylo potřeba použít různé triky, které efekt pouze simulovaly nebo museli tvůrci vytvořit svá vlastní interní řešení. Nyní je vše mnohem jednodušší.

Unreal Engine 5 pak řeší ještě jeden problém, který trápil programátory. Jde o práci s pamětí, kdy vývojáři a engine samotný ukládají do vaší RAM paměti různá data. RAM paměti často nebývá dostatek – mnoho herních notebooků či herních počítačů disponuje jen základní 8 GB RAM pamětí, a tak si programátoři musí dávat pozor, kolik z ní vlastně jejich program zabírá a zda nepřesáhne svůj limit. Naštěstí u novějších herních mašin se od 8 GB RAM pomalu upouští, obecně se doporučuje mít minimálně 16 GB RAM , pokud chcete hrát nejnovější AAA tituly.

Mnoho společností a vývojářů si vyvíjí vlastní engine. Příkladem je třeba RED Engine od vývojářů CD Project Red, který fungoval více než skvěle a poskytl i dobré zázemí moderům. Ovšem po vyjití nového UE5 se mnoho společností přiklání k upgradu na UR5, protože to prostě ušetří mnoho práce i financí. Přesunu některých velkých studií na Unreal Engine rozhodně přispívá fakt , že tento engine je open-source, takže ho může kdokoliv od základu modifikovat.

Můžete to zkusit i sami

Dávno jsou navíc pryč doby, kdy se vývojáři museli učit z magazínů a knih. Dnes můžete jít na internet a okamžitě máte přístup ke statisícům návodů, materiálů a nástrojů zcela zdarma. Můžete využívat již připravené 3D objekty a textury z nejrůznějších online knihoven, můžete přivést vaše postavy k životu pomocí nového Metahuman nebo zamířit na nějakou ze spousty dalších stránek, které poskytují částečnou licenci zdarma. S Unreal Enginem se tak můžete naučit i doma svépomocí, pokud budete mít dostatek času. K tomu se však váže i povinnost výkonného počítače nebo notebooku. Pokud chcete s Unreal Engine začít, nemusíte ihned pořizovat nadupanou mašinu za obří peníze. Šetřete svou peněženku a poohlédněte se po předváděcím počítači či notebooku. Předváděcí zařízení vám dopřejí kýžený výkon za rozumnou cenu, protože se jedná o rozbalené, ale nepoužívané kousky s výraznou slevou.