Navraťte černobílému světu zpátky jeho barvy v oddechovce Cozy Grove

Relaxačních her není nikdy dost, zvláště v této hektické době, kdy se člověk snaží v přeplněných dnech plných povinností najít alespoň pár minut pro osobní pohodu. A právě takovou pohodu přináší hra Cozy Grove. Vznikla pod taktovkou studie Spry Fox a sami vývojáři se nechali slyšet, že ji koncipovali jako virtuálního společníka pro hráče, kteří nemají moc času, ale chtějí si odpočinout.

Skvělý nápad, roztomilé provedení

Hráč se dostává na ostrov Cozy Grove, který možná není plný života, ale není ani úplně opuštěný. Jeho obyvatelé jsou někde na pomezí mezi živými a mrtvými a vaším kolem je pomáhat jim s nejrůznějšími úkoly a získat si jejich přátelství . Sami obyvatelé se označují jako medvědí duchové a skutečně mají podobu medvědů. Když na ostrov přijedete, je ponurý a černobílý. Jediný zdroj barvy je malý ohníček ve vašem táboře, který ale musíte pravidelně krmit dřevem. Postupně se seznamujete s obyvateli a nacházíte si k nim cestu. Budou po vás chtít různé úkony, které když jim splníte, dají vám bohatou odměnu. Ta spočívá nejenom v předmětech, ale hlavně v posunutí vztahu na další úrovně . Zároveň s každou splněnou prosbou se část ostrova rozzáří barvami a vy si tak můžete vizuál vychutnat ve své plné kráse.

Na pár minut denně

Je důležité podotknout, že hra nemá příběh. A nejde dohrát na jeden zátah . Hra totiž operuje s reálným časem. Každý den se vám odemkne další kolo úkolů, které můžete splnit do pár minut a postupně si tak budujete ostrov a vztahy s jeho obyvateli. Úkoly ve hře nejsou zrovna těžké, většina obyvatel stihla během svého pobytu na ostrově poztrácet osobní věci, které by teď chtěli zpátky. Takže je musíte najít a přinést zpátky. Další typ úkolů posílá hráče na ryby nebo posbírat nějaké suroviny. Pokud však chcete ve hře strávit více času i po splnění úkolů, nic tomu nebrání. Můžete sbírat úrodu, mušle, rybařit, vyrábět různé nástroje nebo předměty, dekorovat ostrov či váš příbytek, nebo doplňovat sběratelské album . Velkou výhodou je, že vám hra nedává žádné časové limity, nemusíte s nikým bojovat ani se nedostanete pod žádný tlak. Jak budete hrát je čistě jen na vás.

Budujte, odemykejte, dekorujte

V moment, kdy se poprvé dostanete na ostrov, je poměrně malý a projitý ho máte za pár vteřin. Jakmile však postupujete ve hře dál a plníte úkoly, medvědí duchové vám dávají kromě různých předmětů a vylepšení za odměnu také speciální dřevo . Když tímto dřevem nakrmíte svůj táborový ohýnek (který mimochodem umí mluvit a velmi důrazně se dožaduje další dávky dřeva), odemkne vám za odměnu nějakou další část ostrova . Tam na vás čekají nové suroviny na posbírání a také noví obyvatelé, které jste ještě nepotkali. A tím pádem i nové úkoly. Zároveň vám ohníček umožní za mince upgradovat váš stan . Vylepšení je hned několik a tím finálním je vlastní dům. S každým upgradem se navíc zvětšuje prostor uvnitř stanu, který si můžete zaplnit dekoracemi, nábytkem či jinými věcmi. Plně dekorovatelný je i celý ostrov . Dekorace a předměty můžete získat u obchodníka na ostrově nebo si je můžete vyrobit. Některé jsou dostupné jen jako odměna. Celý ostrov si tak můžete přizpůsobit přesně tak, jak se vám bude líbit. Za zmínku stojí i celkem velký výběr oblečení, díky kterému můžete změnit image vaší postavy.

Nádherný vizuál

Jako první věc, kterou si na hře všimnete, je nádherně kreslený vizuál . Celá hra působí velmi roztomile. Ať už je to váš ohníček, který se rozhoří při každém vhození dřeva, medvědí duchové nebo šibalský obchodník, všechny postavy jsou nádherně vykreslené. Grafické zpracování ještě navíc podtrhuje příjemná hudba .

Rozjedu to na svém notebooku či počítači?

Na své si tedy přijdou i ti, kteří nevlastní herní počítač nebo herní notebook . Hru v pohodě rozjedete i na pracovním či školním notebooku s grafikou Intel UHD 620. Pokud se ale poohlížíte po lepším zařízení, které utáhne i náročnější hry, můžete se podívat na herní předváděcí notebooky. Jedná se o jednou vybalené nebo vystavené zboží, které je v podstatě nepoužívané, ale stojí o mnoho méně než „nové, zabalené“ modely.

Hodnocení

Pokud milujete cozy hry, tak Cozy Grove vás rozhodně nemůže minout. Nádherný vizuál, podmanivá hudba a chytlavé úkoly vás donutí se ke hře vracet každý den. I když já sama mám raději příběhovky a možnost dohrát hru najednou, postupem času jsem se na těch pár minut denně začala velmi těšit. Hru určitě doporučuji.