Disney Dreamlight Valley – místo, kde se všechny dětské sny stanou skutečností

Když se řekne Disney, tak bez pochyby zaplesá srdce všech dětí. A nejspíš i těch, kteří na klasických Disneyovkách vyrůstali. A i když pod záštitou Disney vzniklo už mnoho her, většinou se jednalo jen o jakési „doplňky“ k animovaným filmům. Naštěstí se ale studio rozhodlo, že je na čase udělat pořádnou RPG/Simulaci, kde si nejenom užijeme zbrusu nový příběh, ale také potkáme všechny svoje oblíbené postavičky a vytvoříme si vlastní osud.

Řekni, kdo jsi

Po spuštění Dreamlight Valley vám hra umožní vytvořit si svého vlastního avatara z mnoha šablon, které jsou k dispozici. Do hry si však můžete stáhnout i Disney Dreamlight Valley Avatar Designer, což je bezplatný program, který vám umožní vytvořit a přizpůsobit si vlastního avatara před tím, než se ponoříte do hry. Není však povinnost jej použít, stačí si upravit některou ze základních postav, jako jsem to udělala i já. Možnosti tvorby jsou poměrně široké – k dispozici získáte nejenom úpravu obličeje, ale také množství vlasů, oblečení a jiných doplňků . A pokud nebudete spokojeni se základem, všechny tyto položky lze postupně dokupovat ve hře za herní měnu.

Ztrácíme sny jako dospělí?

Hned ze začátku se přemístíte do Dreamlight Valley. A rozhodně to nebylo náhodou. Něco vás vytrhlo z vašeho každodenního života a přivedlo sem. Vy ale vůbec netušíte proč. Dokud vás nepřijde přivítat Merlin, a řekne vám, že právě vy jste ten kouzelný hrdina, kterého čekali. Dreamlight Valley byla kdysi idylická země. Místo, kde Disney a Pixar postavy žily v harmonii, dokud nepřišlo Zapomnění. Do idylického údolí má toto místo momentálně daleko, protože je pokryto nepořádkem, špínou a zvláštními magickými nočními trny . Tyto trny pokryly celou zemi a přerušily úžasné vzpomínky spojené s tímto kouzelným místem. Bez jiného místa, kam jít, se zoufalí obyvatelé Dreamlight Valley stáhli za zamčené dveře do Dream Castle. Jen pár jich zůstalo v údolí, ale ti zapomněli na svůj domov, své přátele i na všechno ostatní. A tady nastupujete na scénu vy. Musíte všechny obyvatele vypátrat a pomoci jim vzpomenout si na jejich život . A v neposlední řadě je potřeba vyčistit a obnovit celé údolí. Celým tímhle procesem se line i váš osobní příběh, protože to vypadá, že v údolí nejste poprvé. Jakmile Disney a Pixar postavičky nabudou zpátky svou paměť, moc dobře vás znají. Proč si je ale vy nepamatujete? Kde se vůbec vzalo celé Zapomnění? Hrajete v něm nějakou roli? A jestli ano, jakou? To jsou otázky, které vás budou provázet celou hrou a postupně je všechny rozmotáte.

Nový obsah každý kvartál

Hra ještě není dokončená a s velkou pravděpodobností ani jen tak nebude. Je to už nějakou chvíli, kdy studio ukončilo „předběžný přístup“ a hru vydalo. Avšak obsah do ní bude nejspíše přidáván s pravidelností každý kvartál . Prozatím studio vydávalo pravidelně bezplatné aktualizace s novými říšemi a postavičkami, v budoucnu to však vypadá, že k bezplatným updatům přibude i placený obsah, který si budeme moci dokoupit. Zda půjde jen o kosmetické vychytávky nebo naopak si bez dalšího placení nezahrajeme nějaké části na mapě, ukáže čas. Osobně doufám v to první, protože hra není free-to-play a i v základu nebyla zrovna levná.

Kdo je váš nový soused?

Dreamlight Valley klade velký důraz na smysl prozkoumávání. S tolika říšemi k prozkoumání je neustále mnoho věcí k vidění a objevování. Koho tedy můžeme prozatím v údolí potkat? Nikdo nečekal, že by chyběl legendární Mickey Mouse a jeho přítelkyně Minnie . Jsou to jedny z prvních postav, se kterými se ve hře setkáte. Naučí vás, jak si zařídit zahrádku, vypěstovat si vlastní zeleninu, ovoce a obiloviny a následně je uvařit. Mezi další klasické postavičky se řadí i Kačer Donald a jeho strýc Skrblík , který v údolí vlastní velký obchod s vestavěným trezorem. Ten vás bude také provázet přestavbou údolí, protože bez jeho asistence svým kamarádům nepostavíte místo k bydlení. Dále potkáte psa Goofyho , který vás naučí rybařit a vyrábět věci. Protože nemůžete vařit pro celé údolí a ostatní také potřebují jíst, ujme se toho krysák Remi , který založí v údolí restauraci. Jsou tu tropické ostrovy pro Moanu, je tu Wall-E, který vám pomáhá se zahradničením, Anna, Elsa, Kristoff a Olaf z Ledového Království, setkáte se s Ariel a Ericem, přes sluncem rozpálené pláně se prohání Simba a Nala, Mirabell vás přivítá ve své Casitě, dýni na dům promění Dobrá víla a na slovíčko se občas staví i kovboj Woody s astronautem Buzzem či Stitch . V nejnovější aktualizaci teď přibyla Kráska a Zvíře. Údolí však není jen domovem kladných postav – setkáte se zde i se záporáky. A jak si s nimi poradíte, je jenom na vás. Každopádně tu také mají svůj domov a někdy s nimi budete muset uzavřít dohody, jinak se v příběhu nepohnete. Mezi těmi nejznámějšími jsou Uršula, Scar či Gothel . Ale rozhodně nečekejte, že budete mít všechny postavičky v údolí hned. Většina z nich tam není a budete je muset domů přivést.

Údolí a jeho obyvatelé se bez vaší péče neobejdou

Abyste mohli odemknout nové říše a přivést do údolí svoje oblíbené hrdiny, budete potřebovat Dreamlight. Tato speciální esence je odměnou za plnění běžných úkolů a questů, které vám dají vaši noví kamarádi. Úkoly jsou buď příběhové, a nebo vám je zadají obyvatelé. Úkoly od obyvatelů zvyšují úroveň vašeho přátelství , přičemž za každý level (je jich celkem 10) dostanete nějakou unikátní odměnu. Většinou se jedná o kus oblečení, doplňky nebo dekorace do údolí. Questy pro postavičky jsou nadmíru roztomilé. Běháte kolem nich, plníte úkoly, dáváte jim dárky, vedete s nimi denní hovory - vše pro zvýšení přátelství s nimi, abyste mohli pokračovat v hlavním příběhu. Ale znamená to, že musíte navázat přátelství i s padouchy (nebo je přimět, aby si mysleli, že jste přátelé). Mohli byste se sice rozhodnout to nedělat, ale některé postavy neodemknete, dokud nebudete mít maximální level přátelství i s některými padouchy . Někdy je také potřeba sledovat, když nějaká postava mluví s jinou postavou. Pak je tu ještě jedna samostatná kategorie úkolů - hvězdné úkoly. Ty slouží spíš jako „achievementy“ a za každé splnění dostanete Dreamlight esenci. V podstatě se tady jedná o jednoduché (a občas i dost otravné) fetch questy.

Snadné a intuitivní

Jestli se ale něco této hře rozhodně nedá upřít, je to jednoduchost, s jakou se můžete s úkoly poprat. Všechny vaše nástroje jsou snadno dostupné, nemusíte složitě nic překlikávat ani nasazovat. Konev nikdy není prázdná, a když chcete zalít své pole, automaticky zalije několik čtverců najednou. Sklizeň plodin lze provést pro všechny čtverce stisknutím jednoho tlačítka. Když dostanete úkol, lze ho snadno sledovat, a položky nebo materiály jsou označeny, abyste zbytečně nebloudili . Zkrátka, hra si vás vodí za ručičku já to v případě relaxační hry více než uvítala. Co se týče hratelnosti, Dreamlight Valley má pravděpodobně nejjednodušší (a tím pádem nejlepší) základy ze všech cozy her, které jsem hrála. Farma je jednoduchá, ale neznamená, že do ní nebudete muset investovat čas. Těžba je naprosto snadná , prostě krumpáčem mlátíte do kamenů, než vypadnou potřebné suroviny nebo vzácný diamant. Vaření je také velmi jednoduché (až poté, co odemknete Remyho). Doporučuji buď zkoušet různé ingredience pro vytvoření karet s recepty, nebo pokud se vám nechce experimentovat, na internetu určitě najdete už všechny objevené recepty. Další věc, kterou určitě musím vypíchnout, je rybaření. V každé cozy hře rybaření přímo nesnáším. Většinou je to zdlouhavý proces, který se časem stane velmi otravným. Ale tady je to jinak. Abyste chytili rybu, stačí spustit svůj prut do bublin. Pokud uděláte chybu, ryba nezmizí. Abyste ji vytáhli, musíte stisknout tlačítko, jakmile se kruh zbarví zeleně. Jednou, pokud rybaříte mimo bubliny, dvakrát, pokud jste na bílých bublinách, třikrát pro modré bubliny a čtyřikrát pro oranžové bubliny. Hlavní věcí je, že zelené kruhy se nestávají rychlejšími nebo menšími. Jen se zkracuje interval mezi nimi. A pokud uděláte chybu, dostanete další šanci.

Hra je jedním slovem úchvatná

Grafika je oblastí, kde Disney a Pixar nejspíš v cozy hrách nebudou mít konkurenci. Celou dobu hraní máte pocit, že jste se propadli do animáku , ve kterém jste hlavní postava vy a tvoříte si vlastní příběh. Během hraní najdete desítky drobných detailů, které jen dokreslí celkovou cozy atmosféru. Vše je barevné, třpytivé a bujné. Ikony pro nábytek a oblečení vypadají stejně skvěle jako ve chvíli, kdy je skutečně umístíte nebo si je oblečete. Máte k dispozici nepřeberné množství oblečení a doplňků, kterými si můžete doplnit svůj charakter . To samé platí i o nábytku a dekoracích. Navíc celé údolí je úplně ve vaší režii. Můžete libovolně přesouvat váš domov, domovy obyvatel, stavět fontány, lavičky, sázet stromy, keře, umisťovat kameny, vykopat zahrady . Dekorace lze umístit zcela kamkoliv. Udělejte si své údolí přesně takové, jak jste si vždycky představovali.

Pohoda a relax na každém kroku

Když vstoupíte do obchodu nebo domu, hraje vám pozadí známá hudba z oblíbených Disney a Pixar filmů. Ve svém vlastním domově můžete nastavit svou oblíbenou muziku. Venku slyšíte zvuky malých veverek, jak se motají kolem, nebo šustění listí. Vlastně ani nemusíte vůbec nic dělat, pokud se vám nechce . Stačí si sednout na lavičku a počkat si, až se k vám připojí jeden z vašich animovaných přátel. Takže pokud chcete po škole nebo práci příjemně zrelaxovat a vypnout mozek, Disney Dreamlight Valley k tomu přímo vybízí.

Rozjede to váš herní notebook nebo počítač?

Dobrá zpráva je, že hra, i přes svůj úžasný vizuál, není příliš náročná na hardware. Pokud tedy vlastníte slabší zařízení, máte dobrou šanci, že hru rozjedete. Pokud však chcete hrát na plné detaily plynule, poohlédněte se po silnějším herním počítači nebo herním notebooku . I s omezeným budgetem to jde. V případě, že nechcete utrácet horentní sumy, můžete se poohlédnout po předváděcím počítači či notebooku. Jedná se o jednou vystavené nebo rozbalené zboží, které se pak prodá s obrovskou slevou. Za málo peněz tedy můžete získat hodně slušné herní parametry. A jaké budete potřebovat pro hraní Dreamlight Valley?

Intel Core i5-4690 nebo AMD Ryzen 3 1300X

NVIDIA GeForce GTX 960

AMD Radeon R9 380

8 GB RAM

Hodnocení:

Celkově hru hodnotím velmi kladně. Vizuál je opravdu dechberoucí, ovládání je na jedničku, ale největší radostí je pro mě setkání s mými oblíbenými Disney a Pixar postavičkami. Atmosféra je skvělá a s podmanivou hudbou se opravdu jedná o bezvadnou relaxační hru. Za celé hraní, i po updatech, jsem nezaznamenala jediný bug, optimalizace je skvělá . Ovládání vaší postavy je jednoduché, úkoly jsou zábavné a kladně hodnotím také to, že každý obyvatel má komplexně napsané úkoly a storyline. Líbí se mi také množství věcí, které si lze koupit za herní měnu. Jediné, co mi dělá trochu starosti, je budoucí vývoj hry a příklon vývojářům k mikrotransakcím a dalšímu placenému obsahu . Ale na to si asi budeme muset počkat až do vydání dalšího updatu.